ASF, czyli Akku Schlepper Fahrzeuge, jest to niemieckiej (a raczej wschodnioniemieckiej) produkcji akumulatorowy ciągnik przeznaczony do przetoków zimnych lokomotyw, EZT, SZT i innego taboru na terenie lokomotywowni i innych zakładów kolejowych. Produkowane były w zakładach LEW - VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke "Hans Beimler"
Hennigsdorf. Oznaczenie producenta to EL16. Potocznie nazywany w Polsce Adolfik ;)
Jak to zwykle na PKP bywa, lokalnych odmian ASF jest kilka, ale ten prezentowany jest najbardziej zbliżony do modelu fabrycznego: nie posiada tulejowych zderzaków oraz wyposażony jest w krótki sprzęg przystosowany do "chwytania" haków lokomotyw. Oprócz tego są również modele wyposażone w bufory tulejowe (zapewne przemontowane z jakiejś drezyny) oraz sprzęg śrubowy.
Prędkość maksymalna ASF wynosi 6 km/h.
Szczególne podziękowania należą się Qniowi (Polish Trainz Team) za pomysł, skrypt i wszelką pomoc merytoryczną przy tworzeniu modelu.
Enginesound i hornsound powstały z dużą pomocą Samplaire'a (Polish Trainz Team), za co również należą się podziękowania.
Co mamy w grze? Model ważący wraz z wózkami 1591 poly i 1,24 MB tekstur. Wyposażony jest w bardzo fajny skrypt, który oprócz sterowania animacją drzwi i światłami pozwala również na bardzo istotną operację przy takim ciągniku. Po podłączeniu się do dowolnego loka z opcji ASFa można wybrać pozycję "połącz". Opcja ta odpowiada za wyłączenie fizyki podłączonej lokomotywy, dzięki czemu całą siłą pociągową jest ASF. Dodatkowo została zaimplementowana animacja sprzęgów, która współgra z opcją łączenia.
Instrukcja obsługi skryptu znajduje się w paczkach z modelem: